mandag 20. juni 2011

Hjertelige Troika

På fredag lagde jeg Troika-hjerter :) Sjekk oppskriften her: VillaPerlesukker. De inneholder et lag med bringebærgèle, et lag med trøffelkrem og et lag med marsipan.

Brukte min fine nye silikonform her:


Fyllte halvveis med gèle:


Ble mye gèle, så måtte bruke noen juleformer jeg hadde liggende i tillegg:


Kjevlet ut et tynt lag med marsipan. Hadde ingen hjerteutstikker, men mye kan lages uten alt det fancy verktøyet. Så her la jeg bare marsipanen oppå, og trykte på så det ble avtrykk. Skjærte deretter ut med en kniv. Brukte forresten figurmarsipan.



Testet om den passet:


Litt av en jobb. Nå etter dette kjøpte jeg meg hjerteutstikkere allikevel.


Trøffelkrem, se oppskrift hos VillaPerlesukker, på linken øverst her. Denne var veldig god i seg selv:


Fyllte oppå gèleen:


Puttet marsipanen oppå:


Puttet formene i fryseren i et par timer:


Fikk de ut av formene, dette var ikke heeelt lett. Men gikk på de fleste. De ser litt rufsete ut her:



Så finishing touch, smeltet sjokolade og dyppet de i. Da gjorde det egentlig ikke noe at de var så rufsete.



La de i små muffinsformer:


Fine?


Og ja, gode og hørte jeg :) Jeg har ikke smakt da jeg ikke liker troika, marsipan eller gèle :) Men dette er favoritten til mannen i huset.


Litt rester av alt, så puttet det oppi en stor skål og pyntet med litt strøssel:


Og enda litt rester av trøffelkremen, lagde en liten kule:

4 kommentarer:

  1. Nam nam!! Hvordan kan du ikke like dette? De ble superfine!!

    SvarSlett
  2. Oi, så flink du er Marianne! Dette så skikkelig godt ut - og jeg liker Troika:) Nam nam...!

    SvarSlett
  3. Ekte kjærlighet å lage det til Eirik, siden du ikke liker det selv. Lenge leve kjærligheten! *sukk* <3<3<3

    SvarSlett
  4. Dette finnes jo ikke godt :) hihi. Søtt sagt Hege :) Men jeg må si, jeg liker jo å bake og da :) hehe

    SvarSlett